Van Ramonete naar Málaga
Jan 23rd 2011PaulReisverslag
Bij Brigitte op de camperplaats Ramonete zijn we inderdaad vier dagen gebleven. We hebben hier onze was laten wassen (service van Brigitte) en hebben er door de de Rambla (droge rivierbedding) gewandeld. Deze plaats ligt in een kassengebied waar o.a. tomaten, komkommers, paprika’s enz. geteeld worden. Net als vorige keer dat we hier waren, verbazen we ons over de enorme rotzooi die de Spanjaarden er van maken. Her en der staan half gesloopte (plastic) kassen en overal vind je het plastic afval (folie, buizen e.d) van deze kassen.
Op woensdag de 19e zijn we naar Almerimar gereden. Daar vonden we de beoogde camperplaats in de haven. Het leek een prima plaats met water, stroom en je kon er gebruik maken van de faciliteiten van de jachthaven. Toch zijn we er niet gebleven omdat het een nogal winderige plaats bleek te zijn. Tijdens onze vorige reis naar Spanje hebben we een paar kilometer verderop op een ‘vrije’ camperplek in Guardias Viejas gestaan. Deze bleek er nog steeds te zijn en daar zijn we drie dagen blijven ‘hangen’.
Omdat het weer na drie dagen een stuk minder werd, tot nu toe hebben we steeds prima zonnig weer gehad, zijn we naar Nerja gereden waar we één nacht op de grote parkeerplaats van de stad hebben overnacht. Hier stonden zeker een stuk of tien campers, ook al waren er geen faciliteiten. Nerja bleek een leuk stadje met als bezienswaardigheid het balkon van Europa. Het weer was inmiddels vrij slecht geworden, koud en een beetje regen. Omdat het ook tijd werd de camper te ‘servicen’ zijn we de volgende dag naar camping el Pino bij Torrox gereden. Deze camping ligt op 40km afstand van Málaga waar we over een paar dagen onze LPG-tank gaan vullen. Daarna rijden we door richting Algaciras waar we begin februari de oversteek naar Marokko hopen te maken.
Comments Off on Van Ramonete naar Málaga
Na zaterdagochtend de markt bezocht te hebben zijn we naar Cartagena gereden. We hadden ons voorgenomen deze stad, bekend om z’n rijke Romeinse historie, te bekijken. Hiervoor hebben we onze camper op een parkeerplaats buiten het centrum gezet en zijn met de scooter de stad in gegaan. Overal aan gedacht, behalve aan een fototoestel……. Met m’n telefoon nog wel een paar foto’s gemaakt, maar dat blijft behelpen. Op deze foto zit Toos op een bankje in de Calle de Carmen naast Carmen.
Op zes januari, Drie Koningen (een nationale feestdag in Spanje), zijn we naar Valencia gereden. Hier hebben we onze camper op de bewaakte parkeerplaats ‘Ficoval’ gezet welke op loopafstand van het centrum lag. Als echte toeristen hebben we een tour door de stad gemaakt met zo’n open dubbeldeks bus. Het voordeel hiervan is wel dat je de meest interessante plekken van de stad te zien krijgt, alleen foto’s maken gaat minder goed vanuit zo’n bus (klik op de foto om ze te bekijken). Valencia is een grote, ruim opgezette, stad met zowel veel historische gebouwen als ook zeer moderne architectuur.

